Powered by Blogger.

Si Dia v1

aku masih tak pasti,
adakah apa yang bakal aku lakukan adalah yang terbaik,
setiap kali aku tatap wajah 'si dia',
air mata aku akan sedikit tampak berlinangan,
memikirkan nasib,
keselamatan 'si dia',
apakah dia sudah makan atau belum,
saat ketika aku sedang makan aku akan teringatkan 'si dia',
hinggakan setiap kali aku berdoa aku akan teringatkan 'si dia',
kemana saja aku pergi 'si dia' akan ada,
aku dah tak dapat nak tahan perasaan ini lagi,
aku harus melakukan sesuatu,
aku tak dapat nak tahan perasaan sedih ini lagi,
kenapa aku harus jadi begini kerana 'si dia',
aku pun tak pasti kenapa Allah memilih aku untuk menerima ujian seperti ini,
mungkin ada hikmah disebalik kejadian ini?
aku pun tak tahu,
Wallahu'alam...
tapi apa2 pun aku redha dengan ketentuan Ilahi,
apa pun yang aku rasakan,
apa pun yang bakal aku lakukan,
aku harap Allah akan merehai segalanya,
i'allah, amin.....


*bersambung.....pada version tuu! v2..('',)...

posted under | 0 Comments

hepy besday MAMAku tersayang....

assalamualaikum...
1st of all, tgok tajuk pon dah tau kan,
it's my mom birthday,
so sebelum melebarkan ag coretan ni,
I would like to wish to my mom,
HAPPY BESDAY MAMA,
semoga kehidupan mama akan lebih bahagia,
dipanjangkan umur,
dimurahkan rezeki,
diberi kebaikan di dunia,
dan di akhirat kelak,
i'allah, amin..
angah senantiasa doakan mama,
mama ibu terbaik dalam dunia ni,
tak ada yang baik dan terbaik daripada mama,
u always no one for me!! 
thanx sbb mama jaga kami adik beradik selama ni,
kami amat2 hargai apa yang mama lakukan,
kami akan balas budi baik mama,
dan jugak abah,
sekadar apa yang termampu,
i'allah, jika Allah izinkan,
angah nak mintak maaf kalau angah ada wat silap kt mama,
sepanjang mama besarkan angah,
harap mama maafkan kesalahan angah,
angah doakan semoga mama & abah,
bahagia seadanya,
berkekalan sehingga ke akhir hayat,
dan semoga kehidupan bonda and ayahanda,
sentiasa berada dalam lindunganNya,
i'allah, amin.
May Allah Bless u in whateva u r doin....
once again, HAPPY BESDAY MAMA...

LOVE U SO MUCH!!!
MUAHHHHHHH!!!!!






posted under | 2 Comments

setelah sekian lama....

assalamualikum...
alhamdulillah, aku masih lagi bernyawa,
di atas bumi Allah swt,
aku bersyukur kepada-Mu,
setelah sekian lama,
akhirnya aku kembali,
kembali ke mana?
ke mana lagi,
ke dunia fantasi ini,
DUNIA BLOGGING...
('',)....
dah lama aku menyepi,
atas sbb tertentu,
aku terpaksa menyepi,
tapi tak aku ceritakanlah disini mengapa,
sebab ianya sangat tidak penting pon,
terutama untuk kamu semua,
haha...
maksud aku tak la penting untuk kamu tau,
jangan salah faham ea..
emm.. apa cerita baru ea dlm dunia fantasi kita ni?
ada yg menarik berlaku sepanjang aku tidak disini?
mungkin ada,
tapi aku ja yg wat tak tau...
teruk betul! bukan aku la,
tapi pernagai aku,
hehe...*tak nak ngaku...
oklah kamu semua,
aku rasa nak berhenti dulu setakat ini,
tapi sebelun tu,
aku nak wish something untuk semua,
SELAMAT TAHUN BARU 2011M,
semoga kehidupan taun baru ni,
lebih bermakna kepada kita semua,
apayang dah berlalu kita tinggalkan,
bersedia untuk menghadapi apa di depan kita,
mungkin yang dah berlalu itu,
dapat kita jadikan sebagai tauladan mahupun teladan,
*aku rasa cam sama ja dua2 tuu.. haha..
bak kata pepatah Melayu,
buang yang keruh, amik la yang jernih,
bersama2 lah kita meningkatkan kualiti hidup kita,
dengan apa cara sekalipon,
aku doakan semoga,
kita semua,
akan mendapat kehidupan yang lebih baik.
daripada tahun2 yang sebelum ni,
i'allah, amin...
*semoga Allah swt makbulkan doaaku..

budak2 terjun telaga,
sekian saja coretan saya.

posted under | 1 Comments
Newer Posts Older Posts Home

Islamic Clock

Islamic Widget

Firman Allah

(Apa yang kamu katakan itu tidaklah benar), sesungguhnya sesiapa yang berbuat kejahatan dan ia diliputi (ditenggelamkan) oleh kesalahannya itu, maka merekalah ahli neraka, mereka kekal di dalamnya.
Surah Al- Baqarah ayat 81

There was an error in this gadget

Top Referrer Contest

Top Referrer Contest
nak join... jom klik... huhu....

..contest..

1st Lucky Draw by Atie Aizam

..1st award..

..1st award..
from Ima Aisuki.... =D

..2nd award..

..2nd award..
from myna...=D

..klik 4 derma..

..AKU..

My photo
Butterworth, Pulau Pinang, Malaysia
kehidupan kita tak akan merasa tenang selagi kita tidak mendekatkan diri kepada Allah SWT. Dalam hidup ni banyak yg kita perlu tempuhi. Walau bagaimana sekali pun cubaan & dugaan yg datang jangan mudah mengalah. Berdoalah kepada Allah SWT. Allah akan membantu kita. Allah telah janjikan sesuatu yg istimewa untuk hamba-Nya yg beriman dan beramal soleh. Jangan lupa tuntutan kita sebagai seorang Islam. Solat 5 waktu sehari semalam, jangan ditinggalkan dalam keadaan apa sekali pun. Berusaha agar hidup kita di dunia tidak sia2 & mendapat faedah untuk kesenangan di akhrat kelak. i'Allah. Amin.

Recent Comments