Powered by Blogger.

di hari kiamat nanti...........part 1

assalamualaikum,
hai sahabat2 blog,
lama sudah tidak ku menabur cerita,
namun hari ni beta,
mengisytiharkan bahawa,
ada satu cerita menarik yang ingin beta kongsikan,
apakah ceritanya?
jom pakat kita baca dan cuba paham dan hayati,
cerita ini aku dengar dalam 1 ceramah,
di Masjid MAS KLIA,
pada tanggal 11-02-11,
ceritanya sangat menarik,
sampaikan kebanyakan jemaah yang hadir pada ketika itu,
tercengang, terpaku sekaligus semua menumpukan perhatian,
kepada penceramah,
apa yang menarik sangat tentang cerita Ustaz tu?
bagi diri aku la,
ini first time aku dengar cerita ni,tapi bagi orang lain aku tak tau la,
mungkin dah bosah kot, 
tapi apa pun aku nak berkongsi sedikit tentang apa yang aku dengar
pada hari itu,
sebelum tu aku nak minta maaf la pasal aku tak ingat nama Ustaz tu,
so tak dapat la aku nak ceritakan kat sini,
SORRY!!
ok, cerita ustaz tu:
''pada hari kiamat nanti, kita(umat Islam) akan bergabung dengan Kristian dan menentang musuh utama kita Yahudi laknatullah."
aku macam terpikir seketika,
bukankah Kristian itu agama yang tak benar?
tiba2 ustaz tu sambung lagi,
''kamu semua nak tau kenapa saya cakap macam tu? sebabnya, cuba hangpa renung balik pada zaman awal kehidupan Nabi Muhammad saw, dimana pada ketika nabi berumur dalam lingkungan 8 tahun, bapa saudara Nabi saw, Abu Talib telah membawa Nabi saw pergi ke negeri Syam untuk berniaga. Dan dalam perjalanan itu mereka telah bertembung dengan sekumpulan paderi Kristian di sebuah tempat*aku tak ingat nama tempat tu... Pada waktu mereka bertembung dengan rombongan paderi tadi, mereka(rombongan Abu Talib) ambil keputusan untuk rehat sebentar disitu. Dalam masa yang sama, Datuk Nabi saw yang turut ikut rombongan itu pergi berbual dengan paderi2 itu tadi. Masing2 bertanya kamu dari mana nak kemana, dan apa tujuan semua. Ketika perbualan ini berlangsung, Nabi saw sedang berada di atas unta. Tiba-tiba......''

tunggu sambungannya.......... part seterusnya yang menarik perhatian aku... ('',).....

posted under |

0 comments:

Newer Post Older Post Home






Islamic Clock

Islamic Widget

Firman Allah

(Apa yang kamu katakan itu tidaklah benar), sesungguhnya sesiapa yang berbuat kejahatan dan ia diliputi (ditenggelamkan) oleh kesalahannya itu, maka merekalah ahli neraka, mereka kekal di dalamnya.
Surah Al- Baqarah ayat 81

Top Referrer Contest

Top Referrer Contest
nak join... jom klik... huhu....

..contest..

1st Lucky Draw by Atie Aizam

..1st award..

..1st award..
from Ima Aisuki.... =D

..2nd award..

..2nd award..
from myna...=D

..klik 4 derma..

..AKU..

My photo
Butterworth, Pulau Pinang, Malaysia
kehidupan kita tak akan merasa tenang selagi kita tidak mendekatkan diri kepada Allah SWT. Dalam hidup ni banyak yg kita perlu tempuhi. Walau bagaimana sekali pun cubaan & dugaan yg datang jangan mudah mengalah. Berdoalah kepada Allah SWT. Allah akan membantu kita. Allah telah janjikan sesuatu yg istimewa untuk hamba-Nya yg beriman dan beramal soleh. Jangan lupa tuntutan kita sebagai seorang Islam. Solat 5 waktu sehari semalam, jangan ditinggalkan dalam keadaan apa sekali pun. Berusaha agar hidup kita di dunia tidak sia2 & mendapat faedah untuk kesenangan di akhrat kelak. i'Allah. Amin.

Recent Comments