Powered by Blogger.

di hari kiamat nanti...........part 3

perbualan abdul Mutalib dengan paderi tadi tidak berakhir begitu saja, Abdul Mutalib dengan penuh kehairanan bertanya kepada paderi itu, 'Bagaimana kamu tahu semua cerita ini, maksud saya cerita tentang cucuku yang merupakan anak yatim piatu, dan di berumur lingkungan 8-12 tahun, dan dia memeliki tanda dibelakang lehernya? sedangkan aku yang menjaganya selama ini pun tidak tahu hal yang sedemikian*mengenai tanda dilehernya...' kalau dipikirkan logik akal memang tak masuk di akal bagaimana si paderi tadi tahu pasal kehidupan Nabi saw, kerana jarak Mekah dan tempat tinggalnya paderi2 itu terlalu jauh, dan pula pada zaman dahulu mana ada sms ka email ka, atau alat2 perhubungan. betul tak? haa. Si Paderi dengan yakin menjawab, 'Semua ini telah tertulis dalam Kitab Suci yang kami rujuki iaitu Kitab Injil. Semua telah tertulis dengan terperinci sekali mengenai Nabi akhir zaman yang akan lahir daripada bangsa kamu, bangsa Arab. Dan peristiwa tadi ( peristiwa dimana daun yang terkahir gugur dari pokok dan Nabi saw menyambut daun itu dengan tangan kanannya ) juga ada tertulis secara terperinci dalam Kitab Injil. Kami telah menunggu kedatangannya hampir 600tahun lamanya, akhirnya kami bertemu juga.' 

Masya-Allah, baiknya mereka!
mereka malah memberitahu Abdul Mutalib supaya menjaga Nabi saw
dengan baik,
paderi-paderi itu merupakan penganut agama Kristian,
oleh itu mari kita renung sejenak mengenai hikmah dan pengajaran di sebalik cerita ini,
Mari kita sama2 lihat,
betul tak pandangan ustaz tu pada awal ceritanya,
bahawa di akhir zaman nanti Umat Islam akan bergabung dengan Kristian,
dan mengalahkan musuh kita semua Yahudi,
betul kan? tak mustahil kan,
sebab Orang Kristianlah yang bagitau kat Orang Islam bahawa itulah Nabi saw,
sedangkan kita sendiri pun tak tahu,
so ustaz tu cakap lagi,
apa yang ada pada orang Kristian,
persenjataan, kekuatan dan segala-galanya,
akan digabungkan dengan Islam.
dan kita akan memperolehi kemenangan,
seperti yang dijanjikan,
oleh Allah swt.
Dan sebelum aku terlupa,
ada lagi yang aku tertinggal,
Ustaz tu jugak ada menceritakan jugak mengenai imam Mahdi,
dan Nabi Isa as,
pada akhir zaman nanti,
iaitu pada hari Jumaat,
Nabi Isa as akan diturunkan semula,
di Masjid Nabawi,
pada ketika itu,
umat Islam sudah pun bersedia untuk menunaikan solat Jumaat,
yang akan diimamkan oleh Imam Mahdi,
namun Nabi Isa akan datang dari satu penjuru masjid,
dan menyatakan bahawa dialah Isa as,
dan pada ketika itu,
Nabi Isa as menghampiri Imam Mahdi,
dan Imam Mahdi menjemput Nabi Isa as,
untuk mengimamkan solat Jumaat tersebut,
namun Nabi Isa as menolak,
serta berkata 
'kamulah yang patut jadi imam kerana kamulah pemimpin sekarang', zaman kepimpinan aku sudah tamat. '
dan Nabi Isa as juga
akan mengisytiharkan kepada seluruh Orang Kristian, 
bahawa dia bukanlah Tuhan,
seperti mana yang mereka percayai sekarang,
Nabi Isa akan menyeru Orang Kristian supaya memeluk Islam,
dan seterusnya menentang Yahudi,
inilah yang dimaksudkan bergabung dengan Kristian,
Orang Kristian akan masuk Islam dahulu,
Setelah itu tamatlah ceramah ringkas Ustaz itu,
alhamdulillah,
aku harap ada hikmah dan pengajaran di sebalik cerita ini,
dan aku mohon jika ada kesilapan,
apa2 saja kesilapan dalam cerita ini,
tolong perbetulkan.
i'allah kita sama2 mohon keredhaan daripadaNya.
amin. 

satu ingatan aku: aku tak pernah dengar cerita ni kat mana2 lagi( cerita yang Islam akan bergabung dengan Kristian selepas mereka memluk Islam), 
kalau ada kesalahan tolong perbetulkan.

TAMAT

posted under |

1 comments:

Anonymous said...

buy xanax xanax overdose home remedy - xanax and alcohol poisoning

Newer Post Older Post Home

Islamic Clock

Islamic Widget

Firman Allah

(Apa yang kamu katakan itu tidaklah benar), sesungguhnya sesiapa yang berbuat kejahatan dan ia diliputi (ditenggelamkan) oleh kesalahannya itu, maka merekalah ahli neraka, mereka kekal di dalamnya.
Surah Al- Baqarah ayat 81

There was an error in this gadget

Top Referrer Contest

Top Referrer Contest
nak join... jom klik... huhu....

..contest..

1st Lucky Draw by Atie Aizam

..1st award..

..1st award..
from Ima Aisuki.... =D

..2nd award..

..2nd award..
from myna...=D

..klik 4 derma..

..AKU..

My photo
Butterworth, Pulau Pinang, Malaysia
kehidupan kita tak akan merasa tenang selagi kita tidak mendekatkan diri kepada Allah SWT. Dalam hidup ni banyak yg kita perlu tempuhi. Walau bagaimana sekali pun cubaan & dugaan yg datang jangan mudah mengalah. Berdoalah kepada Allah SWT. Allah akan membantu kita. Allah telah janjikan sesuatu yg istimewa untuk hamba-Nya yg beriman dan beramal soleh. Jangan lupa tuntutan kita sebagai seorang Islam. Solat 5 waktu sehari semalam, jangan ditinggalkan dalam keadaan apa sekali pun. Berusaha agar hidup kita di dunia tidak sia2 & mendapat faedah untuk kesenangan di akhrat kelak. i'Allah. Amin.

Recent Comments