Powered by Blogger.

di persimpangan...

assalamualaikum wbt....
macam mana ni?
apa aku nak buat ni?!!?
aku dah laa sorang2 ni.... 
aduhhhh!!! habis laa aku kalau lama2 kat sini.....
tolong!! tolong!! tolong!!
aku cuba jerit nak minta tolong....
tapi sayang seribu kali sayang tak dak sesiapa pon yang dengaq.....
jalan mana yang aku nak p ni?kiri ka kanan?utara?selatan?barat?ka timur?
aduhhh!!! semakin lama aku pikir semakin buntu aku....
masa makin berjalan....
hari makin lama makin gelap.....
matahari yang menerangi alam ini sudah hampir melabuhkan cahayanya yang terang benderang...
sambil bulan yang tampak indah dek kemilau emas timbul dari satu sudut yang lain....
kalau anda berada di situasi saya ketika ini....
hmmphh....bagaimana la perasaan anda agaknya?
apa yang akan anda fikirkan?
apa keputusan terbaik anda?
apakah sama macam saya?
mungkin YA...
mungkin TIDAK.....
cepat!! cepat!! Muhammad Huzaim....
masa tidak menunggu kamu.....
kamu perlu mengejar masa...
ok la kawan2 sekalian....
time to explain d story.....
huhu....
pernah ka hangpa alami situasi y cmni?
situasi nampak cm cemas kan?
ka nampak tak cemas langsung?
hahaha.....
sebenaqnya cerita kat atas tu rekaan ja pon....
semata-mata untuk gambarkan keadaan aku laa ni.....
aku seolah-olah sedang berdiri di depan DUA persimpangan...


haa....simpang macam ni la aku maksudkan....
aku tengah berdiri kat tengah-tengah antara dua jalan tu.....
alahai!!!! susahnya......
aku sendiri pon tak tau....
simpang mana yang baik untuk aku.....
simpang mana yang bakal aku lalui....
simpang mana yang akan selamatkan aku.....
nasib baik ada dua simpang saja.....
kalau ada TIGA.....
hmmmpphhh..... tak tau la aapa jadi.....
sebenaqnya aku dalam kebuntuan skang......
memilih untuk menyambung pelajaran...?
atau pon 
memulakan kehidupan sebagai seorang pekerja.....?
setiap hari aku pikir.....
bila time aku ada kat umah....
maksud aku kat kangpung halaman aku....
keadaan family aku tu seolah-olah mendesak aku untuk mula bekerja....
dengan abah aku hampir nak pencen....
dengan adik-adik yang masih kecik....
nanti kalau abah dah pencen.....
then aku sambung belajaq....
sapa nak tanggung makan minum adik-adik aku....?
mama tok suma...?
nak harap along sorang....
dia pon still belajaq ag....
kami akan tamat belajar pada tahun ni....
kalau along dapat keja elok....
insyaAllah laa dapat tolong abah sikit.....
tapi aku doakan semoga along dapat la keja yang elok....
diberkati dirahmati rezeki dari hasil kerjanya tu nanti....
insyaAllah along.....
amin....
tapi angah tak boleh nak tunggu along dapat kerja baru buat keputusan....
keputusan angah tu mesti diputuskan selewat-lewatnya sebelum angah tamat pengajian......
so macam mana ni??
sahabat-sahabat....kawan-kawan....
hgpa rasa aku perlu buat apa?





haaaiitttt!! awat ada bendera BN ni?
hahaha........

akan bersambung.................................

















posted under |
Newer Post Older Post Home

Islamic Clock

Islamic Widget

Firman Allah

(Apa yang kamu katakan itu tidaklah benar), sesungguhnya sesiapa yang berbuat kejahatan dan ia diliputi (ditenggelamkan) oleh kesalahannya itu, maka merekalah ahli neraka, mereka kekal di dalamnya.
Surah Al- Baqarah ayat 81

There was an error in this gadget

Top Referrer Contest

Top Referrer Contest
nak join... jom klik... huhu....

..contest..

1st Lucky Draw by Atie Aizam

..1st award..

..1st award..
from Ima Aisuki.... =D

..2nd award..

..2nd award..
from myna...=D

..klik 4 derma..

..AKU..

My photo
Butterworth, Pulau Pinang, Malaysia
kehidupan kita tak akan merasa tenang selagi kita tidak mendekatkan diri kepada Allah SWT. Dalam hidup ni banyak yg kita perlu tempuhi. Walau bagaimana sekali pun cubaan & dugaan yg datang jangan mudah mengalah. Berdoalah kepada Allah SWT. Allah akan membantu kita. Allah telah janjikan sesuatu yg istimewa untuk hamba-Nya yg beriman dan beramal soleh. Jangan lupa tuntutan kita sebagai seorang Islam. Solat 5 waktu sehari semalam, jangan ditinggalkan dalam keadaan apa sekali pun. Berusaha agar hidup kita di dunia tidak sia2 & mendapat faedah untuk kesenangan di akhrat kelak. i'Allah. Amin.

Recent Comments