Powered by Blogger.

saya.....

assalamualaikum.....
saya....
saya......
saya nak......
saya perlu......
saya mesti.....
saya apa?
saya adalah ........ ...... ... ... .....
saya adalah perkataan ........................
saya terdiri daripada huruf S.A.Y.A....
sapa tak tau eja dan baca?mari sini saya nak ajarkan....('',)..
saya adalah kata ganti nama......
saya adalah kata ganti nama terbaik....
atau dengan kata lain amatlah bersopan untuk digunakan.....
betul tak kawan2? =)
saya adalah perkataan yang digunakan untuk seseorang ketika berbicara...
mahupon menulis....
seperti saya sekarang....
saya menggunakan perkataan/kata ganti nama saya......
saya suka awak.....
dari dulu lagi saya suka awak....
awak suka saya.....
tak....saya tak suka awak....
ait.....awak suka sapa?
haa.....tu contoh percakapan menggunakan perkataan saya....
banyak lagi contoh2 lain yang boleh menggunakan perkataan saya....
pandai2 la anda semua pikir sendiri yaa....
semua dah besar kan.....
dah belajar abc 123 alif baa taa....
tak kan perkataan saya sampai sekarang tak reti nak sebut.....
hmm....tapi jangan pelik....
saya dah pun berjumpa dengan mereka2 yang tak reti sebut perkataan saya.....
siapakah mereka......???
haaiiii mereka2 yang berkenaan kenapa lah dengan kalian semua.....
nak kata tak tadika .....
bohong laaa.....
umur 4 tahun 5 tahun dah masuk tadika.....
tapi perkataan simple saya pun tak tahu?
eiiii.....eh sekejab pull stop...patah balik....
awak dulu sekolah tadika mana?
heeeeiiiiihh.....bukan nak salahkan tadika tu.....
tapi nak salahkan mereka tuu la yang tak ambil berat tentang saya....
bukan saya....
tapi maksud saya perkataan saya la.....
hehe....
jangan salah paham yaa.....
adik2 ku insyaAllah boleh...
eh eh tiba-tiba pulak kan.....
hehe.....
ok la awak yang sedang membaca.....
aku rasa setakat ini saja entri aku kali ini....
ait....tadi sound mereka yang tak tahu perkataan saya...
tapiiiiiiii.....sekarang kenapa aku pulak yang ...............
haishhhh........pening2......dah la kawan2.....
cakap tidak serupa bikin.......
hahaha......
ok daa.....
dah merapu mereben dah nii....
almaklumlaaa sekarang dah pukul 1am....
tadi tak boleh tidur...
tapi sekarang dah nak tidur ni.....
haaaa.....jom laa...
k....good nite....
wassalam......


note: cerita ini tidak ada kaitan dengan yang telah tidur pada malam penulisan blog ini mahupun yang still berjagaa.....hanyalah rekaan semata....=D

nasihat:terpulang lah kat hangpa nak guna kata ganti diri apa pon, asaikan orang yang hangpa sedang/akan/telah cakap tu tak marah sudah....ok.....

selamat beramal.....

bye..... 


posted under |

0 comments:

Newer Post Older Post Home






Islamic Clock

Islamic Widget

Firman Allah

(Apa yang kamu katakan itu tidaklah benar), sesungguhnya sesiapa yang berbuat kejahatan dan ia diliputi (ditenggelamkan) oleh kesalahannya itu, maka merekalah ahli neraka, mereka kekal di dalamnya.
Surah Al- Baqarah ayat 81

Top Referrer Contest

Top Referrer Contest
nak join... jom klik... huhu....

..contest..

1st Lucky Draw by Atie Aizam

..1st award..

..1st award..
from Ima Aisuki.... =D

..2nd award..

..2nd award..
from myna...=D

..klik 4 derma..

..AKU..

My photo
Butterworth, Pulau Pinang, Malaysia
kehidupan kita tak akan merasa tenang selagi kita tidak mendekatkan diri kepada Allah SWT. Dalam hidup ni banyak yg kita perlu tempuhi. Walau bagaimana sekali pun cubaan & dugaan yg datang jangan mudah mengalah. Berdoalah kepada Allah SWT. Allah akan membantu kita. Allah telah janjikan sesuatu yg istimewa untuk hamba-Nya yg beriman dan beramal soleh. Jangan lupa tuntutan kita sebagai seorang Islam. Solat 5 waktu sehari semalam, jangan ditinggalkan dalam keadaan apa sekali pun. Berusaha agar hidup kita di dunia tidak sia2 & mendapat faedah untuk kesenangan di akhrat kelak. i'Allah. Amin.

Recent Comments