Powered by Blogger.

:..persimpangan..:

assalamualaikum wbt,
good morning
*memandangkan aku tulis waktu pagi... hehe...
aku nak bertanya sikit pendapat korang,
mengenai sesuatu yang berlaku dalam hidup aku,
tapi mungkin dah lama berlaku dalam hidup korang,
ataupon korang tak pernah ag alami,
so sama2 lah kita kongsikan,
boleh tak tolong ni? *mesti laa boleh kan... hehe...
ok... ceritanya bermula begini,
teng teng deng..... haha.....
macam mana ea perasaan korang apabila suatu saat tu,
tetiba muncul sesuatu yang korang mintak suatu ketika dahulu,
tapi waktu dulu tuu korang mintak tak dapat,
pada masa yang sama,
di saat tu an,
korang dah pon mulai rasa berpuas hati dengan apa yang korang miliki,
so, macam mana perasaan korang?
apa korang akan wat?
adakah korang akan pilih & amik sesuatu yang baru itu,
untuk melengkapkan hidup korang?
ataupon biarkan saja ianya berlalu?
ataupon korang akan amik je dua-dua?
and jadikan yang dah sedia ada tu sebagai keutamaan?
atau jadikan yang baru tu sebagai keutamaan?
atau korang amik dua2 and jadikan kedua2 sebagai keutamaan?
macam mana tuuuu,
aku buntu laa nak wat keputusan,
aku masih tak taw yang mana harus aku pilih,
aku macam ada di depan dua persimpangan,
jalan kiri or kanan yang aku nak pilih,
dua2 simpang tuu aku tak pernah lalu,
aku nak pilih yang terbaik,
aku tak nak menyesal selepas aku wat keputusan,
and aku tak mau berpaling lagi setelah aku wat keputusan,
aku harap keputusan yang aku bakal tentukan,
akan memihak kepada kepuasaan hati aku,
Ya Allah bantu hamba-Mu ini,
tetapkan imanku,
tunjukkan aku jalan yang diredhai oleh-Mu,
aku merayu pada-Mu,
tolong aku.,
di saat ini,
aku perlukan sokongan,
aku perlukan pertolongan,
aku mahukan kebenaran,
aku pinta kewarasan,
aku tak mau tersungkur di hadapan,
kalau laa kau boleh pilih kedua2 nya,
memang aku pilih,
tapi hakikatnya aku kena pilih 1 saja,
dan pilihan tu hanya sekali,
cukup sukarkan nak wat keputusan,
tapi apa2 pon aku akan cuba,
cuba untuk pilih yang baik tuk diri aku,
dan masa depan aku,
aku harap aku akan dapat apa yang aku inginkan,
dalam hidup aku ini.

posted under |

2 comments:

droses said...

salam..sekadar memberikan pandangan..kadang-kadang pandangan mata dan kata hati kita salah menilai dan memilih...nak yang terbaik tetapi yang dapat adalah yg sebaliknya..rasanya lebih elok kalau buat solat istikharah..mintak petunjuk dariNya yang mana satu pilihan terbaik :)

huzaimRosli said...

wkmsalam... thnx atas pendapat and nasihat awak tu... i'allah... saya akan wat solat istikharah... =)

Newer Post Older Post Home

Islamic Clock

Islamic Widget

Firman Allah

(Apa yang kamu katakan itu tidaklah benar), sesungguhnya sesiapa yang berbuat kejahatan dan ia diliputi (ditenggelamkan) oleh kesalahannya itu, maka merekalah ahli neraka, mereka kekal di dalamnya.
Surah Al- Baqarah ayat 81

There was an error in this gadget

Top Referrer Contest

Top Referrer Contest
nak join... jom klik... huhu....

..contest..

1st Lucky Draw by Atie Aizam

..1st award..

..1st award..
from Ima Aisuki.... =D

..2nd award..

..2nd award..
from myna...=D

..klik 4 derma..

..AKU..

My photo
Butterworth, Pulau Pinang, Malaysia
kehidupan kita tak akan merasa tenang selagi kita tidak mendekatkan diri kepada Allah SWT. Dalam hidup ni banyak yg kita perlu tempuhi. Walau bagaimana sekali pun cubaan & dugaan yg datang jangan mudah mengalah. Berdoalah kepada Allah SWT. Allah akan membantu kita. Allah telah janjikan sesuatu yg istimewa untuk hamba-Nya yg beriman dan beramal soleh. Jangan lupa tuntutan kita sebagai seorang Islam. Solat 5 waktu sehari semalam, jangan ditinggalkan dalam keadaan apa sekali pun. Berusaha agar hidup kita di dunia tidak sia2 & mendapat faedah untuk kesenangan di akhrat kelak. i'Allah. Amin.

Recent Comments