Powered by Blogger.

depa kata.......

''depa kata hang ni pemalu....
depa gak kata hang ni pendiam....
ada gak aku dgaq2 depa kata hang ni sopan santun....
dan ada jugak sesetengah kata hang ni loq laq....
hangpa tau sapa kata lagu tu kat aku?
MasyaAllah....xpayah la aku nak habaq kot....
sebab kalau aku habaq mungkin akan mengaibkan 'si dia' kan....
so better qiute ja laa kan....
malu baq hang lau aku sebut nama dia....
 so buat tak tau ja la.....huhu....''

apa ni...bab apa kecoh2...
ada sesapa gaduh ka...
......................................................
sebenaqnya tak dak apa-apa pon....
n tak dak pon sesapa kata kat aku lagu tu...
tapi aku just nak habaq kat hang pa semua yang situasi ni selalu berlaku...
kepada masyarakat kita...
malahan dalam masyarakat kita sendiri...
kan...?betui dak apa yang aku bagitau ni
hangpa nampak dak menda ni jadi....?
kalau salah angkat tangan hangpa...k...hehe...
*arahan apa ni? hahahaha.................
sikap suka menilai orang lain....
ni laa salah satu sikap orang kita pada hari ni....
baru pertama kali jumpa dengan orang tu dah dapat menilai seseorang tu...
ibarat dah berkenalan hampir 10 tahun...
ish3....sabaq dulu...
hangpa penah dengaq pepatah owangputeh dak...
depa kata...
don't judge book by its cover....
pastu owang Melayu translate....
Jangan menilai seseorang dari hanya melihat luarannya sahaja....
pepatah ni memang sangat sesuai digunakan....
atau diambil sebagai ikhtibar untuk semua....
terutama yang selalu suka membuat penilain tak tentu arah kepada seseorang mahupun sesuatu....
jangan la wat andaian atau tekaan y bukan2...
kalau dah 1st time jumpa...
dah 1st time wat la cara 1st time...
bagi salam...
jabat tangan...
tanya nama...
bersuai kenal dulu...
paihtu dah kenai lama sikit..
baru la wat judgement terhadap dia...
rilex2 laa dulu...
pelan2 kayuh...k...
pesanan ni bukan untuk ditujukan kepada sesapa...
tetapi untuk diri aku...
untuk hangpa*yang membaca entri ni...
dan untuk disampaikan kepada yang belum mengetahui..
insyaAllah semoga kita semua mendapat keberkatan di dunia dan akhirat...
sama1 kita amalkan noo...
insyaAllah...amin~ 
wassalam....('',)..  

posted under |

2 comments:

Khairunnisa Ithnain said...

loqlaq tu ape? singgah sebentar. :)

huzaimRosli said...

loq laq tu cm na ea...mm...cheq tak tau nak habaq cm na kalau guna ayat ni...haha...cm ni la lbh kurg,ia 1 perkataan y menggambarkan perbuatan y dilakukan tu seoalah-olah tidak sopan...sgt ssh nk phm kalau nk diterangkan...kalau dgn perbuatan sng ckt nk trgkan...hehe...kalau xphm, rujuk pakar loghat utaqha...k..('',)...

Newer Post Older Post Home

Islamic Clock

Islamic Widget

Firman Allah

(Apa yang kamu katakan itu tidaklah benar), sesungguhnya sesiapa yang berbuat kejahatan dan ia diliputi (ditenggelamkan) oleh kesalahannya itu, maka merekalah ahli neraka, mereka kekal di dalamnya.
Surah Al- Baqarah ayat 81

There was an error in this gadget

Top Referrer Contest

Top Referrer Contest
nak join... jom klik... huhu....

..contest..

1st Lucky Draw by Atie Aizam

..1st award..

..1st award..
from Ima Aisuki.... =D

..2nd award..

..2nd award..
from myna...=D

..klik 4 derma..

..AKU..

My photo
Butterworth, Pulau Pinang, Malaysia
kehidupan kita tak akan merasa tenang selagi kita tidak mendekatkan diri kepada Allah SWT. Dalam hidup ni banyak yg kita perlu tempuhi. Walau bagaimana sekali pun cubaan & dugaan yg datang jangan mudah mengalah. Berdoalah kepada Allah SWT. Allah akan membantu kita. Allah telah janjikan sesuatu yg istimewa untuk hamba-Nya yg beriman dan beramal soleh. Jangan lupa tuntutan kita sebagai seorang Islam. Solat 5 waktu sehari semalam, jangan ditinggalkan dalam keadaan apa sekali pun. Berusaha agar hidup kita di dunia tidak sia2 & mendapat faedah untuk kesenangan di akhrat kelak. i'Allah. Amin.

Recent Comments