Powered by Blogger.

MORNING~

assalamualaikum wbt~
salam Maulidur Rasul 1433H...
belum terlewat ag kan...still dalam bulan Rabiul Awal kan...
huhu....
hai hai blogger sekalian....
apa kabar anda arini?
semoga hari ni lebih bermakna daripada hari2 y lepas yea...
insyaAllah....('',)...
dah lama dah tak update blog ni....
nasib baik la tak bersawang sawang macam kat rumah kita tu kan...
ehehe~
so arini apa perancangan anda?
mungkin ada yang nak pergi bayar something...
ada yang nak ke pejabat kerajaan..
ada yang nak pergi bercuti...
dan tak lupa juga...
mungkin ada yang nak pergi bekerja dan belajar...
so apa pun yang anda akan lakukan arini...
ana ucapkan Selamat............k....
jangan lupa setiap kali mulakan sesuatu pekerjaan/perbuatan/perlakuan...
mulakanlah dengan lafaz Bismillahirahmanirahim.....
dan akhirinya dengan Alhamdulillah....
itu sebagai satu sunnah Nabi saw.....
amalkannya....
semoga apa yang kita lakukan itu mendapat keberkatan daripadaNya...
insyaAllah...amin~ ('',)...

sekarang kan still dalam bulan Rabiul awal....
iaitu bulan kelahiran Nabi saw...
so sebelum ana mengakhiri en3 kali ni ana nak ajak anda semua...
marilah kita bersama sama memperbanyakkan selawat kepada Rasul junjungan kita...
Nabi Muhammad saw....
bersama kita menyemarakkan syiar Islam...
jangan sekadar mengaku kita umat Nabi sedangkan selawat kepada Nabi pun kita tidak tahu....
MasyaAllah.....ok...renungkan~
ok lah cukup sekadar itu untuk hari ini....
sekain....
wassalam~

صَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّدٍ
صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
يَا نَبِي سَلاَمٌ عَلَيْكَ
يَا رَسُوْل سَلاَمٌ عَلَيكَ
يَا حَبِيْبُ سَلاَمُ عَلَيْكَ
صَلَوَاتُ اللهِ عَلَيْكَ

posted under |

0 comments:

Newer Post Older Post Home

Islamic Clock

Islamic Widget

Firman Allah

(Apa yang kamu katakan itu tidaklah benar), sesungguhnya sesiapa yang berbuat kejahatan dan ia diliputi (ditenggelamkan) oleh kesalahannya itu, maka merekalah ahli neraka, mereka kekal di dalamnya.
Surah Al- Baqarah ayat 81

There was an error in this gadget

Top Referrer Contest

Top Referrer Contest
nak join... jom klik... huhu....

..contest..

1st Lucky Draw by Atie Aizam

..1st award..

..1st award..
from Ima Aisuki.... =D

..2nd award..

..2nd award..
from myna...=D

..klik 4 derma..

..AKU..

My photo
Butterworth, Pulau Pinang, Malaysia
kehidupan kita tak akan merasa tenang selagi kita tidak mendekatkan diri kepada Allah SWT. Dalam hidup ni banyak yg kita perlu tempuhi. Walau bagaimana sekali pun cubaan & dugaan yg datang jangan mudah mengalah. Berdoalah kepada Allah SWT. Allah akan membantu kita. Allah telah janjikan sesuatu yg istimewa untuk hamba-Nya yg beriman dan beramal soleh. Jangan lupa tuntutan kita sebagai seorang Islam. Solat 5 waktu sehari semalam, jangan ditinggalkan dalam keadaan apa sekali pun. Berusaha agar hidup kita di dunia tidak sia2 & mendapat faedah untuk kesenangan di akhrat kelak. i'Allah. Amin.

Recent Comments