Powered by Blogger.

PROPELLER..

assalamualaikum wbt...
apa kabar korang hari ni? 
hope u guys sihat laa yee!!! i'allah...
law sakit, demam tuu pun,
banyakkan la bersabar ea,
Allah sedang menguji kita...=)
hmm... nak tanya korang ni,
pernah tengok tak kapal terbang yang guna PROPELLER tak?
bentuk PROPELLER tu cam kipas angin syiling kat umah kita tuu,
law tak pernah kat cini aku nak tunjukkan sesuatu...



haa... ni la contoh kapal terbang yang guna PROPELLER. nampak tak kat kiri kanan tuu..yang dalam bulatan merah tuu.. tu la PROPELLER.


ni gambar yang lebih jelas sikit...cam ni la rupanya.. =D


ok2.. dah taw kan PROPELLER tuu apa?
so now nak bagitaw cikit pasal PROPELLER ni,
panggilan ringkas PROPELLER ni ialah PROP,
tu yang paling common sekali laa,
PROP ni selalu dipakai untuk enjin aircraft yang guna piston engine,
macam enjin kat kereta,
kat moto kita tuu,
sapa tak pernah tengok?
t ada masa petang ni p tengok,
hehe... 
law tak taw jugak t aku tunjukkan macam mana rupa piston enjin tuu,
ok.. *tunggu entry seterusnya ...i'allah... =D
PROP ni jugak ada guna kat aircraft yang guna turbine enjin,
dorg namakan TORBOPROP enjin,
turbine engine ni yang macam aku cerita dalam e3 aku sebelum ni tu,
sapa belum taw cari la kat dalam en3 aku yang sebelum2 ni,
ok...('',)...
erkk!! korang tak pelik ke,
awat tetiba ja aku cita pasai PROP ni,
haha....
actually,
semalam aku ngan dak2 klas aku ada wat praktikal,
syok gak praktikal semalam tuu,
kitorang wat PROPELLER ENGINE GROUND RUN,
wow!!! tak sangka,
angin PROPELLER tu betoi2 kuat,
kalau sapa yang kurus tuu,
hmmm, memang habis la,
boleh jadi superman daa, 
hahaha... 

ok lah...
sebelum aku akhiri en3 ni,
aku nak kongsikan 1 video,
video ni yang kitrg rakam semasa wat praktikal semalam,
t korg layan laa ea,
hayatilah video ni,
hehe....
jeng jeng jeng.....
DIPERSEMBAHKAN!!!!
hahaha...

p/s: PROPELLER tuu nampak ja macam berpusing slow tp, hakikatnya laju...
speed: 200RPM.....
tgok video bawah ni plak....
hehe.... apa yang terjadi dibelakang PROPELLER....
haha....




posted under |

2 comments:

English tips said...

Beautiful blog, friend, visit my blog, thanks.

huzaimRosli said...

thanks friends.. =D yea!!! I'll visit ur blog soon.. ok..

Newer Post Older Post Home






Islamic Clock

Islamic Widget

Firman Allah

(Apa yang kamu katakan itu tidaklah benar), sesungguhnya sesiapa yang berbuat kejahatan dan ia diliputi (ditenggelamkan) oleh kesalahannya itu, maka merekalah ahli neraka, mereka kekal di dalamnya.
Surah Al- Baqarah ayat 81

Top Referrer Contest

Top Referrer Contest
nak join... jom klik... huhu....

..contest..

1st Lucky Draw by Atie Aizam

..1st award..

..1st award..
from Ima Aisuki.... =D

..2nd award..

..2nd award..
from myna...=D

..klik 4 derma..

..AKU..

My photo
Butterworth, Pulau Pinang, Malaysia
kehidupan kita tak akan merasa tenang selagi kita tidak mendekatkan diri kepada Allah SWT. Dalam hidup ni banyak yg kita perlu tempuhi. Walau bagaimana sekali pun cubaan & dugaan yg datang jangan mudah mengalah. Berdoalah kepada Allah SWT. Allah akan membantu kita. Allah telah janjikan sesuatu yg istimewa untuk hamba-Nya yg beriman dan beramal soleh. Jangan lupa tuntutan kita sebagai seorang Islam. Solat 5 waktu sehari semalam, jangan ditinggalkan dalam keadaan apa sekali pun. Berusaha agar hidup kita di dunia tidak sia2 & mendapat faedah untuk kesenangan di akhrat kelak. i'Allah. Amin.

Recent Comments